Η φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία είναι ζωτικής σημασίας για τις εταιρείες FMCG
Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε μια σημαντική στροφή μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCG) προς πιο φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες. Η μελέτη δείχνει μια ισχυρή τάση μεταξύ των περισσότερων εταιρειών να χρησιμοποιούν υλικά με βάση το χαρτί, όπως κουτιά από χαρτόνι και κυλινδρικά δοχεία από χαρτόνι.
Τι είναι οι εταιρείες FMCG?
Τα καταναλωτικά αγαθά ταχείας κυκλοφορίας (FMCG), γνωστά και ως καταναλωτικά συσκευασμένα αγαθά (CPG), είναι προϊόντα που πωλούνται γρήγορα και με σχετικά χαμηλό κόστος. Αυτά τα προϊόντα έχουν υψηλό ποσοστό τζίρου και καταναλώνονται γρήγορα. Συνηθισμένα παραδείγματα περιλαμβάνουν μη ανθεκτικά είδη οικιακής χρήσης, καλλυντικά και ορισμένα είδη διατροφής. Ο τομέας FMCG περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα διάσημων εμπορικών σημάτων, όπως:
- Nestle
- Unilever
- Kraft Heinz
- L'Oréal
- Danone
- Colgate-Palmolive
Γιατί είναι ζωτικής σημασίας η φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία για τις επωνυμίες FMCG?
Με βάση μια έρευνα που διεξήχθη από την Aquapak Polymers, τα δύο τρίτα των εταιρειών αξιολόγησαν τον κίνδυνο ανεπαρκών βιώσιμων λύσεων συσκευασίας ως "υψηλό". Επιπλέον, πάνω από το 75% των 100 εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα εξέφρασαν την ανησυχία τους για πιθανή βλάβη στην εικόνα της επωνυμίας τους. Ενώ οι εταιρείες παραδέχτηκαν ότι δεν είχαν δεσμευτεί πλήρως για την εξάλειψη της χρήσης πλαστικού, δόθηκε σημαντική έμφαση στην ελαχιστοποίηση του συνολικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων προσδιόρισαν την εφοδιαστική, τη λειτουργική απόδοση και τα υλικά ως κρίσιμους παράγοντες που επηρεάζουν τη βιωσιμότητα της συσκευασίας. Η μελέτη υπογράμμισε τη σημασία της βιώσιμης συσκευασίας ως κρίσιμο στοιχείο της ιστορίας επιτυχίας μιας εταιρείας.
Οι εταιρείες, μικρές και μεγάλες, που θέλουν να υιοθετήσουν λύσεις βιώσιμης συσκευασίας έχουν μια ποικιλία επιλογών, όπως:
- Αλουμίνιο
- Λευκοσιδηρουργία
- Χαρτόνι
- Βιοδιασπώμενο χαρτί κραφτ
- Και άλλα
Η βέλτιστη βιώσιμη συσκευασία όχι μόνο μεταφέρει ένα σαφές μήνυμα αλλά μειώνει επίσης σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα μιας μάρκας. Ορισμένα υλικά συσκευασίας, όπως το χαρτόνι, είναι ελαφριά, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές άνθρακα που προκύπτουν από εργασίες εφοδιαστικής. Βοηθά επίσης στον μετριασμό της ρύπανσης από πλαστικό και εξυπηρετεί τους περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένους καταναλωτές. Αυτή η αποκάλυψη έρχεται στον απόηχο πολλών εταιρειών που παραδέχονται ότι δεν θα επιτύχουν τους στόχους βιώσιμης συσκευασίας εντός των προβλεπόμενων χρονικών πλαισίων.
Γιατί οι εταιρείες δεν μπορούν να επιτύχουν τους στόχους τους?
Οι στόχοι βιωσιμότητας χρονολογούνται από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, καθιστώντας δύσκολο για τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων να προβλέψουν πιθανά εμπόδια. Το 2021, οι ειδικοί του κλάδου ανέμεναν ότι οι εταιρείες θα άρχιζαν να υπολείπονται των στόχων τους για το 2025. Έκτοτε, η PepsiCo, η Unilever και η Colgate-Palmolive έχουν δηλώσει ότι δεν θα επιτύχουν τους φιλόδοξους στόχους τους. Οι λόγοι περιλαμβάνουν:
- Εξάρτηση από το πλαστικό
- Ανεπαρκής ανακύκλωση
- Υποδομή περιορισμένης επαναχρησιμοποίησης
Οι εταιρείες αναβάλλουν τώρα τους στόχους τους τουλάχιστον για το 2030. Οι οργανισμοί υιοθέτησαν γρήγορα όρους όπως "χωρίς πλαστικά" και "100% ανακυκλώσιμο" αφού συνειδητοποίησαν τη δημοτικότητά τους στους καταναλωτές-στόχους. Δυστυχώς, αυτές οι συναρπαστικές φράσεις μάρκετινγκ εφαρμόστηκαν πριν εξεταστούν και κατανοηθούν διεξοδικά. Οι αναλυτές του κλάδου επισημαίνουν επίσης γραφειοκρατικά εμπόδια, όπως η έλλειψη συνεργασίας μεταξύ βιομηχανιών και κυβερνήσεων στον σχεδιασμό πρωτοβουλιών φιλικών προς το περιβάλλον, ως έναν άλλο λόγο για τις αδυναμίες των εταιρειών.
Τι πρέπει να κάνουν οι εταιρείες τώρα?
Αν και είναι εύκολο να επικρίνεις τις εταιρείες για τον καθορισμό υπερβολικά φιλόδοξων στόχων βιωσιμότητας, ωστόσο έχουν καταφέρει να έχουν θετικό αντίκτυπο. Αυτοί οι στόχοι οδήγησαν σε νέες δεσμεύσεις και επενδύσεις σε βιώσιμες πρακτικές με εκτεταμένες επιπτώσεις.Τώρα, οι εταιρείες πρέπει να χαράξουν την καλύτερη πορεία προς τα εμπρός, θέτοντας ρεαλιστικούς και εφικτούς στόχους βιώσιμης συσκευασίας. Το πρώτο βήμα? Προσδιορισμός του καλύτερου προμηθευτή για προϊόντα όπως συσκευασίες καλλυντικών και συσκευασίες τροφίμων. Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα, επικοινωνήστε με την ομάδα μας σήμερα. Οι ειδικοί μας είναι έτοιμοι να σας βοηθήσουν στη μετάβαση σε ένα πιο πράσινο και φωτεινότερο μέλλον.