Η ΕΕ ανακοινώνει νέα νομοθεσία για την πρόληψη της πράσινης πλύσης με ισχυρισμούς βιώσιμων συσκευασιών
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ολοκλήρωσε έναν νέο νόμο που θα απαγορεύει τους παραπλανητικούς περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς που εμφανίζονται στα προϊόντα και θα συμβάλει στη βελτίωση της επισήμανσης για τους πελάτες.
Ο νόμος επικεντρώνεται στην προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές πρακτικές και διασφαλίζει ότι είναι σε θέση να κάνουν καλύτερες επιλογές αγορών συνολικά.
Ορισμένες προβληματικές τακτικές μάρκετινγκ που συνήθως συνδέονται με το greenwashing θα προστεθούν τώρα στον αυξανόμενο κατάλογο των απαγορευμένων εμπορικών πρακτικών της ΕΕ.
Οι επιχειρήσεις δεν θα μπορούν πλέον να προσθέτουν βιώσιμη σήμανση στη συσκευασία τους χωρίς συγκεκριμένα στοιχεία. Οι επηρεαζόμενοι όροι συσκευασίας περιλαμβάνουν:
- "Φιλικό προς το περιβάλλον."
- "Βιοαποικοδομήσιμο"
- "Κλιματικά ουδέτερο"
Μόλις εισαχθούν αυτοί οι νέοι κανόνες στα κράτη μέλη, οι ετικέτες βιωσιμότητας που βασίζονται σε επίσημα συστήματα πιστοποίησης ή εκείνες που έχουν θεσπιστεί μέσω δημόσιων αρχών είναι οι μόνοι όροι που θα επιτρέπονται στην ΕΕ για σκοπούς μάρκετινγκ.
Η οδηγία θα απαγορεύσει επίσης τους ισχυρισμούς ότι ένα προϊόν είναι «κλιματικά θετικό», «κλιματικά ουδέτερο» ή έχει «μειωμένη» επίδραση στο περιβάλλον λόγω συστημάτων αντιστάθμισης εκπομπών CO2. Το κοινοβούλιο της ΕΕ δήλωσε ότι, ενώ τέτοιες κινήσεις από εταιρείες ήταν ευπρόσδεκτες, δεν θα γίνονται πλέον αποδεκτές ως απόδειξη ότι ένα προϊόν είναι ωφέλιμο για το περιβάλλον.
Τα κράτη μέλη έχουν πλέον δύο χρόνια για να εισαγάγουν τη νέα νομοθεσία.
Τι είναι το Greenwashing?
Το Greenwashing αναφέρεται σε ένα είδος μάρκετινγκ που έχει σχεδιαστεί για να κάνει τα προϊόντα πιο ελκυστικά για τους καταναλωτές με οικολογική συνείδηση. Το Greenwashing δεν είναι πάντα σκόπιμη και μπορεί να είναι αποτέλεσμα έλλειψης έρευνας ή κακής επικοινωνίας.
Αυτή η είδηση ακολουθεί τις κατηγορίες κατά των μεγάλων παραγωγών τροφίμων Nestle και Coca-Cola ότι οι ισχυρισμοί τους για βιωσιμότητα δεν είναι ακριβείς.
Η προοπτική μας
Οι κυβερνήσεις σχεδίαζαν εδώ και χρόνια να αναλάβουν δράση ενάντια σε αναπόδεικτους ισχυρισμούς βιωσιμότητας που διατυπώνονται από επιχειρήσεις.
Πρόσφατες αναφορές έδειξαν επίσης ότι οι καταναλωτές συχνά μπερδεύονται σχετικά με τους αβάσιμους ισχυρισμούς βιωσιμότητας που υπάρχουν στη συσκευασία του προϊόντος.
Γι' αυτό είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να επιλέγουν συσκευασία για τα προϊόντα τους που είναι πιστοποιημένα βιώσιμη. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό εάν σχεδιάζετε να χρησιμοποιήσετε τα πράσινα πρότυπα της συσκευασίας σας ως μέρος της συνολικής στρατηγικής μάρκετινγκ.
Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο από ποτέ να επιλέξουν προϊόντα που είναι η σωστή επιλογή για τον πλανήτη Γη, αλλά μόνο εάν το πακέτο ανταποκρίνεται σε αυτήν την υπόσχεση.
Ένα από τα ξεκάθαρα πλεονεκτήματα των μεταλλικών συσκευασιών, συμπεριλαμβανομένου του λευκοσιδήρου και του αλουμινίου σε σχέση με άλλες εναλλακτικές λύσεις, είναι ότι μπορεί να ανακυκλωθεί απεριόριστη ποσότητα και να επαναχρησιμοποιηθεί ή να επαναχρησιμοποιηθεί. Ως εκ τούτου, είναι μια πραγματική βιώσιμη επιλογή για κάθε επωνυμία.
Πηγές